در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بیانیه هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی به مناسبت روز قدس

هم‌زمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بیانیه هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی به مناسبت روز قدس صادر شد؛

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، هم‌زمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت این روز، از آحاد مردم و به‌ویژه جامعه دانشگاهیان کشور جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

       متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:



بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

(سوره مبارکه اسرا، آیه ۱)



       روز جهانی قدس، به عنوان میراث و یادگار حضرت امام(ره)، آن‌ مجتهد مجاهد و رهبر متقی، روز بیداری امت اسلام، روز نمایش قدرت اسلام و روز تحقق آمال مسلمین جهان در رفع ظلم و ستم است و در این روز دشمن صهیونیستی بر خود خواهد لرزید.

        امسال در حالی روز قدس را گرامی می‌داریم که نشانه‌های زوال این رژیم جعلی و نامشروع نه تنها به واسطه مبارزه قهرمانان و رزمندگان جبهه مقاومت بیش از هر زمان خودنمایی می‌کند، بلکه در راستای قول صدق خداوند خبیر که فرمود"تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتی" فروپاشی درونی این کیان غاصب در برابر دیدگان جهانیان آشکارتر و واقعی‌تر شده است.

       امروز که خیزش‌های اسلامی در منطقه، انزوای بیش از پیش این رژیم منفور را به ارمغان آورده است و حامیان غربی آن، هم اکنون با بحران‌های داخلی فراوان دست به گریبانند، روز به روز عرصه بر صهیونیست‌ها تنگ‌تر خواهد شد و ان‌شاء ا... به‌زودی موجبات انحلال و نابودی این دشمنان عنود اسلام و مسلمین فراهم می‌گردد.

       روز قدس؛ نماد دفاع از ملت مظلوم فلسطین است اما در نگاه دقیق و عمیق رهبر انقلاب، روز قدس نماد مبارزه با نظام سیاسی ظالمانه و استکباری است و به معنای دقیق کلمه، دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است و راه‌پیمایی روز قدس به‌نوعی صف‌آرایی حق در برابر باطل و عدل در مقابل ظلم است و دفاع از حقیقت و مبارزه با ظلم سیستماتیک استکبار جهانی، تکلیفی شرعی، مسوولیتی اجتماعی و وظیفه‌ای اخلاقی برای همه آزادگان و مسلمانان جهان است.

        امروز قدس این قبله‌گاه اول مسلمانان جهان بیش از هر زمانی چشم به حمایت و پشتیبانی امت اسلام دوخته است تا با برگزاری باشکوه راه‌پیمایی روز جهانی قدس در اقصی‌نقاط جهان، ضمن نمود وحدت اسلامی، نفرت و انزجار خود را از جنایات ضد بشری رژیم جانی و فانی صهیونیستی که در تازه‌ترین آن‌ها، با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، علاوه بر تعرض به خاک مقدس ایران اسلامی، جمعی از فرزندان رشید این مرزوبوم را به شهادت رساند، به نمایش بگذارد.

        هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن محکوم نمودن جنایات اخیر رژیم جعلی اسراییل، از آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی به‌ویژه جامعه دانشگاهی درخواست می‌کند برای زنده نگهداشتن روز جهانی قدس با شعار محوری"فلسطین، محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی" به دعوت امامین انقلاب برای همراهی با مظلومان عالم و حمایت از قبله اول مسلمین جهان، بار دیگر جلوه‌ای از حماسه حضور پرشور خویش را در راه‌پیمایی روز قدس در سراسر کشور به نمایش بگذارند.



هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی

روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی