در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بیانیه هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه

در پی حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق صادر شد.

بیانیه هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه  

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران ایران در سوریه گردید، هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در محکومیت این حمله موشکی، بیانیه‌ای صادر کرد.   

     متن این بیانیه بدین شرح می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» / سوره آل عمران - آیه ۱۷۰

آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیب‌شان گردانیده، شادمانند و دل‌شادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.      

  بار دیگر رژیم سفاک و منحوس صهیونیستی در سکوت کامل مجامع و سازمان‌های پرادعای بین‌المللی و این‌بار در تجاوزی آشکار به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن تعدادی از دیپلمات‌ها، سرداران، فرماندهان و مستشاران ایران اسلامی در سوریه گردید.  وقاحت رژیم صهیونیستی به حدی رسیده است که در جنایتی از حد گذشته، خاک جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله وحشیانه خود قرار می‌دهد. ساختمانی که طبق تمامی قوانین بین‌المللی می‌بایست امن باشد، از سوی اسراییل بمباران شده است و سردار محمدرضا زاهدی فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان به همراه سردار محمد حاجی رحیمی از مقامات ارشد نظامی کشورمان به همراه تعدادی از دیپلمات‌ها و همراهان‌شان در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.     

   این‌بار دیگر سخن از حضور مستشاری ایران در سوریه نیست؛ حضور دیپلماتیک ایران در سوریه به چالش کشیده شده است که ضروریست به طور جدی و مقتدرانه، پاسخی محکم و عبرت‌آموز به اسراییل غاصب داده شود. درسی به‌یاد ماندنی که می‌توان از هم‌اکنون دندان‌های خردشده‌ی رژیم موقت صهیونیستی را در دهانش دید. بی‌شک ما با این جنایت، وارد عرصه‌ای نو در مبارزه با استکبار جهانی و فرزند نابه‌کارش خواهیم شد.      

  هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دیپلمات‌ها و مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، این جنایت و نقص آشکار قوانین بین‌المللی که هم‌زمان با سال‌روز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) روی داد را به شدت محکوم کرده، خواستار پاسخی مناسب، جدی و محکم در زمان و مکانی مناسب از سوی سپاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران به رژیم خون‌خوار و سفاک صهیونیستی می‌باشد.

سینه‌ها با سوختن، ارزنده‌تر خواهند شد

شمع‌ها در عمق شب، تابنده‌تر خواهند شد

امتیاز ماست‌‌ مُردن! می‌کُشند و غافل‌اند  

دم به دم با مرگِ ما، بازنده‌تر خواهند شد

چشم‌هایی که پیِ میراث ما افتاده‌اند 

منتظر باشند! در آینده، تر خواهند شد!

اهل دنیا را خیال مرگ حتی می‌کُشد 

عاشقان با مرگ اما زنده‌تر خواهند شد. ای شهادت!

دست خونین بر سر و رومان بکش!   

تحفه‌ها، تزیین شده، زیبنده‌تر خواهند شد

رزق اگر باشد شهادت، شام با تهران یکی است  

بی‌تفاوت‌ها فقط شرمنده‌تر خواهند شد

هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی