در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

برگزاری شورای اداری استان در سالن همایش دانشکده فنی شهید منتظری مشهد اسفندماه 1402

برگزاری شورای اداری استان در سالن همایش دانشکده فنی شهید منتظری مشهد اسفندماه 1402

شورای اداری استان روز چهارشنبه 9 اسفند 1402 در سالن همایش دانشکده فنی شهید منتظری با حضور استاندار خراسان رضوی و معاونین ایشان و همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد.

سیدمولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در این جلسه ضمن خوشامد گویی و معرفی اجمالی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سرلوحه عملکرد علمی این دانشگاه را حرکت در جهت اشتغال و تامین نیروی کار ماهر و مورد نیاز صنایع استان دانستند. ایشان در سخنان خود به فعالیت های انجام شده در سال گذشته ازجمله برگزاری کنسرسیوم اشتغال با حضور صاحبان صنایع و مسئولین کشوری دانشگاه فنی و حرفه ای که منجر به عقد تفاهم نامه با 70 صنعت جهت اشتغال 32000 دانشجو و دانش آموخته گردید اشاره کردند و این طرح را موجب ایجاد امید و انگیزه در رسیدن به استقلال مالی و رشد و بلوغ فکری و فرهنگی دانشجویان و ارتقاء بهره وری آموزشی و نیروی انسانی ماهر در کشور دانستند. سیدمولا خاتمی گفتند: دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری با وجود 43 شهید دوران دفاع مقدس و 2 شهید امنیت مسئولیت مضاعفی در پاسداری از خون شهدا دارد و ششم دیماه سال جاری در اولین سالگرد تدفین شهید گمنام و در سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم خانواده شهدا، مراسم با شکوه یادواره شهدای دانشکده با حضور خانواده معزز این شهدا برگزار گردید و همزمان دبیرخانه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در این دانشکده افتتاح شد. ایشان به میزبانی سی امین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه ای در تیرماه سال جاری و کسب رتبه اول این جشنواره توسط دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز به عنوان بخشی دیگر از تلاش های انجام شده در یک سال گذشته در این دانشگاه اشاره کردند.

در ادامه دستور کار این جلسه حسن افتخاری، مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در خصوص نحوه تامین گاز طبیعی استان و برخی اقدامات انجام شده مانند اتصال شهرستان تربت جام به پالایشگاه شهید هاشمی نژاد صحبت کردند. ایشان در خصوص مشکلات و محدودیت ها و نیاز به اقدامات بلند مدت از جمله فاز2 ذخیره سازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام، تعویض بخاری های فرسوده با بخاری های پربازده، ایجاد خط لوله به جای حمل و نقل جاده ای و در کنار آن از نیاز به مدیریت مصرف و تاثیر بخش دولتی در کاهش مصرف و فرهنگ سازی نکاتی را بیان نمودند.

سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی شرکت در انتخابات را واجب شرعی و ملی دانستند و از اعضای شورای اداری دعوت کردند که به همراه کارمندان زیر مجموعه به صورت دسته جمعی در انتخابات شرکت کرده و به این شکل در دیگران ایجاد انگیزه کنند. ایشان گفتند ستاد انتخابات از خردادماه تشکیل و جلسات متعددی در این مدت برگزار شده است و هم اکنون 4627 شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی آماده شده و تمامی تمهیدات حتی برای قطع برق و اینترنت پیش بینی شده است. معاون سیاسی استاندار آماری از تعداد کاندیداها و درصد مشارکت در دوره های گذشته ارائه دادند و ابراز امیدواری کردند که در این دوره آمار مشارکت به 60 درصد برسد.

محمدکمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان خراسان رضوی در سخنان خود به تلاش دشمن برای القای یاس در مردم و راهبرد رهبری برای مقابله با آن پرداختند. ایشان گفتند در این دوره تعداد ثبت نامی و تایید شدگان بیشتری داشتیم که دلیل آن افزایش زمان بررسی بود و نیز با کسانی که رد صلاحیت شده بودند جلسه حضوری برگزار گردید و با رفع ابهامات موجود به صورت رو در رو صلاحیت بسیاری از آنان تایید شد.

در پایان جلسه یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی به حساسیت این روزها از جهت برگزاری انتخابات، برودت هوا و موضوع انرژی و نیاز به همکاری با ستاد بحران در کنترل حوادث و اتفاقات اشاره کرد و از همه دستگاه های اجرایی خواست برای کمک به دستگاه های متولی این امور آمادگی لازم را داشته باشند.