در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی با سخنرانی محمدصادق کوشکی

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی همراه با سخنرانی محمدصادق کوشکی با موضوع "جغرافیای سیاسی منطقه" برگزار گردید.

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی با سخنرانی محمدصادق کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی، با موضوع "جغرافیای سیاسی منطقه" روزهای یکشنبه پانزدهم و دوشنبه شانزدهم بهمن ماه 1402 در سالن همایش شهید شهریاری دانشکده فنی منتظری و با حضور سیدمولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، روسای مراکز استان و جمعی از اعضای هیات علمی برگزار شد.

در این جلسه دکتر کوشکی با بیان اهمیت بررسی وضعیت سیاسی منطقه، در ابتدا با اشاره به کریدورهای مهم بین المللی از جمله باب المندب، جبل الطارق، تنگه هرمز و ... حفظ منافع هر منطقه را بخشی مهم از امنیت کشورهای محاط به کریدور دانستند. در ادامه با توضیح وضعیت جغرافیای سیاسی منطقه خلیج فارس، جزئیات مربوط به جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، تقابل مستقیم ایران و آمریکا و وضعیت تعارض میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص حوزه های نفتی فی ما بین، تصویر روشنی از وضعیت سیاسی و جغرافیایی منطقه برای حاضرین ارائه گردید. ایشان دستاوردهای علمی ایران از جمله ساخت زیردریایی هوشمند، تجهیزات پیشرفته نظامی و پیشرفت های ایران در صنعت هوا فضا را از افتخارات جمهوری اسلامی پس از انقلاب دانستند. با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، ارائه دستاوردهای نظامی، علمی و منطقه ای ایران، موجب برانگیخته شدن باورهای ملی اساتید شرکت کننده در این دوره گشت که نتیجه آن حضور حداکثری در انتخابات پیش رو خواهد بود.