در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی برگزار شد

دکتر خاتمی،عمده ترین تفاوت دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها در حوزه پژوهش را هدفمند بودن و بر اساس حل مساله تعریف شدن پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای دانستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402 چهارشنبه 29 آذرماه در سالن همایش دانشکده شهید منتظری برگزار گردید.

اختتامیه هفته پژوهش با حضور دکتر سیدمولا خاتمی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی و معاونین، روسا و معاونین دانشکده های فنی و حرفه ای خراسان رضوی، اساتید و دانشجویان و با حضور مهندس منصوری قائم مقام گروه پارت، مهندس خطیبی، مدیرعامل شرکت پرتو صنعت پاژ، مهندس خاکپور مدیر عامل شرکت کابل کوثر ممتاز خراسان، دکتر رازبان از مرکز رشد ایرانیان، ریاست سازمان استاندارد خراسان و سایر مهمانان برگزار شد.

دکتر خاتمی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در جلسه، از حوزه معاونت پژوهشی به خاطر دستاوردهای چشمگیر این حوزه تشکر و افق پژوهش سال آینده را ترسیم نمودند. ایشان عمده ترین تفاوت دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها در حوزه پژوهش را هدفمند بودن و بر اساس حل مساله تعریف شدن پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای دانستند.

در بحث ارتباط با صنعت گفتند ارتباط با صنعت در دانشگاه فنی حرفه ای در راستای توسعه اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان، ارتقای بهره وری شغلی فارغ التحصیلان و میزان خلق ارزش کاری که یک دانشجو یا فارغ التحصیل می تواند در صنعت یا جامعه ایجاد کند، تعریف می شود و این مفاهیم در طرح تاد یا توسعه اشتغال دانش آموزان پیش بینی شده است. ایشان مشکل دیگر دانشگاه ها را عدم تعریف محتوای آموزشی متناسب با نیاز صنعت دانستند و هدف دانشگاه فنی و حرفه ای را آموزش اثر گذار و تعریف محتوای آموزشی در خدمت صنعت بیان کردند و بر برنامه ریزی برای دانشجویان برای همکاری در شرکت های صنعتی تاکید کردند. ایشان در بحث اساتید گفتند یک ویژگی مثبت دانشگاه فنی و حرفه ای این است که می تواند از افراد متخصص مشغول به کار برای تدریس استفاده کند.

دکتر خاتمی خاطر نشان کردند در نظام آموزشی فنی و حرفه ای کشور که سه متولی اصلی وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد، نیاز است تا شرح وظایف آنها بررسی و مشخص گردد.

در این مراسم آقای دکتر وحید بهلوری معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهید منتظری گزارشی از عملکرد پژوهشی در یکسال گذشته از جمله مقالات چاپ شده، تالیفات و ترجمه ها، طرح های پژوهشی خاتمه یافته و در دست اقدام، راه اندازی آزمایشگاه اپتیک و دو کارگاه کامپیوتر، نشست ها و سخنرانی های علمی در سطح استان و همچنین اقدامات انجام شده در راستای ارتباط با صنعت از جمله امضای تفاهم نامه با اداره کل تعاون و شرکت کابل کوثر ممتاز خراسان، بازدیدهای علمی دانشجویان از کارگاه های صنعتی، فرصت مطالعاتی اساتید و نیز بروز رسانی کتابخانه ها و نشریه علم و فناوری ارائه نمودند.

در ادامه آقای مهندس منصوری، قائم مقام گروه نرم افزاری پارت در خصوص اهمیت کارآفرینی و قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت صحبت کردند و به اهمیت جذب و نگه داشتن نیروی انسانی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کردند.

سپس آقای مهندس خطیبی، مدیر عامل شرکت پرتو صنعت پاژ در سخنان خود عوامل مهم در مسیر کارآفرینی از جمله شور و اشتیاق به کار، اهمیت نیروی انسانی، پشتکار، لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت، قدرت تصمیم گیری، ریسک پذیری، استقامت در کار و اهمیت آموزش به افراد مناسب برای پیشرفت و توسعه کار را برشمردند و به دانشجویان برای انجام کار در واحدهای صنعتی حین تحصیل توصیه کردند.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه ای بین دانشگاه فنی و حرفه ای و شرکت پرتو صنعت پاژ توسط آقای دکتر خاتمی و مهندس خطیبی امضا گردید. در پایان این مراسم از اساتید و دانشجویان برتر پژوهشی واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.