در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

برگزاری جلسه همفکری روسای مراکز دانشگاه فنی حرفه ای مشهد، شورای معاونین، مدیران گروه، اساتید و مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای

جلسه همفکری روسای مراکز دانشگاه فنی حرفه ای مشهد، شورای معاونین، مدیران گروه، اساتید و مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای روز دوشنبه ۲۷ آذر در سالن شهید شهریاری دانشکده فنی شهید منتظری تشکیل شد.

روز دوشنبه 27 آذرماه 1402 در سالن شهید شهریاری دانشکده فنی شهید منتظری مشهد جلسه همفکری با  حضور دکتر خاتمی، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، روسای مراکز دانشگاه فنی حرفه ای مشهد، شورای معاونین، مدیران گروه، اساتید و مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای  مشهد تشکیل گردید. در ابتدای جلسه دکتر خاتمی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه بیان داشتند: آموزش فنی و حرفه ای یکی از اثرگذارترین آموزش ها با بهره بالای آموزشی در سطح جهان است. دانشجویانی که از مسیر هنرستان به مقاطع بالاتر رسیده اند وقتی در مسابقات مهارتی شرکت می کنند، دست برتر را در مقایسه با دانشجویان دانشگاه های تئوری و نظری دارند. جامعه از نظر فرهنگی این تصور اشتباه را دارد که اولویت آموزش در رشته های ریاضی فیزیک و تجربی است، در حالی که اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و ارزش افزوده ای که برای کشور ایجاد می کند به مراتب بیشتر از آموزش های عمومی و نظری است.

در ادامه آقای دکتر نصیری مسئول کارگروه مشارکت مجمع خیرین با یادآوری هدف ایجاد این مجمع در سال ۹۶، از تشکیل ۴ کارگروه پژوهشی، فرهنگ سازی، آموزشی و مشارکت در این مجمع خبردادند. ایشان با اشاره به نقش مطالبه گری مجمع خیرین، بحث ارتباط دانشگاه فنی حرفه ای و صنعت از زبان وزیر علوم را نمونه ای از ایفای رسالت این مجمع دانستند.

سپس آقای دکتر همت آبادی مسئول کارگروه پژوهش مجمع خیرین ضمن اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و دلایل ناکارآمدی آن در حال حاضر در ایران به آسیب شناسی نظام مدیریت فنی و حرفه ای پرداختند و ویژگی های یک مدل موفق آموزش فنی و حرفه ای را بیان کردند. ایشان همچنین به توضیح و بررسی نظام آموزش فنی و حرفه ای آلمان به عنوان یک نظام با کیفیت و بسیار موفق پرداختند.