در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی  آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی  آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

 

دکتر خاتمی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی افزود: نظام آموزش عالی فنی و حرفه ای تاکنون در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در تربیت نیروی انسانی فنی، ماهر و متعهد بسیار موفق عمل کرده اما باتوجه‌ به رشته ها و گرایش های مختلف، نیازمند حرکت همسو با نیازهای صنعت و جامعه و ارتقای کیفیت آموزش، حمایت هسته های فناور دانشجویی و شرکتهای دانش بنیان در آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای هستیم.
در ادامه پیام تبریک رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی آمده است: آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس هم‌زمان است و به عطرملکوتی شهداء آمیخته شده است این دانشگاه نشان افتخار 44 شهید دانشجوی والامقام دفاع مقدس دانشکده فنی شهیدمنتظری و دو شهید امنیت عزیزمان حسین زینال زاده و دانیال رضا زاده را دارد تا خاطرات دلاوریهای  هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی ملت بزرگ ایران در آن سال‌ها یادآور عزت و سربلندی برای جوانان دانشجو این کشور در آغاز سال تحصیلی باشد.

رئیس دانشگاه در این پیام خاطرنشان کرد: معتقدیم که زندگی با عزت یک ملت، خرد، دانش وظهور این توانمندیها با هنر و مهارت جوانان آن کشور است و علم در کنار مهارت آموزی و آموزه های دینی و اخلاقی باعث استحکام پایه های  پیشرفت کشور می شوند.
دکتر خاتمی  یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر آموزش عملی و کارگاهی سعی می نماید اعتقادات دینی و الهی جوانان دانشجو را با برنامه های فرهنگی تقویت ‌کند و او را با زندگی جدید اجتماعی که آغاز شده است ‌مرتبط کند. لذا تحصیل در رشته های فنی و مهارتی نه تنها محرک اصلی توسعه می باشد، بلکه باعث ترقی اقتصاد  ملت‌ها و رشد فرهنگی آن جامعه  می شود.
در این پیام رئیس دانشگاه بیان کرد: دانشگاه به‌عنوان جایگاه وزین و ارزشمند برای ترویج علم، دانش، تبیین صفات بارز اخلاقی و الهی و ارتقاء توانایی های فردی و مهارتی؛ جایی است که دانشجویان عزیز کشور اسلامی با امید به آن وارد می‌شوند، باید بتواند نیازهای همه‌جانبه یک دانشجو را برآورده کند و او را برای رویارویی با موضوعات خرد و کلان جامعه آماده نماید.
رئیس دانشگاه افزود: امید به آینده، نیز یکی از عناصر موثر بر کیفیت زندگی و شادابی افراد به‌ویژه نسل جوان است. وقتی امید به آینده در ارتباط با قشر دانشجو به‌عنوان آینده‌سازان و آینده‌داران جامعه مطرح است، اهمیت آن دوچندان می‌شود.
دکترخاتمی در این پیام اشاره  کرد: نظام آموزش عالی فنی و حرفه ای تاکنون در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در تربیت نیروی انسانی فنی و ماهر بسیار مناسب عمل کرده است اما باتوجه‌به پتانسیل بسیار مناسب اساتید و کارکنان  نیازمند برنامه ریزی مناسب و دقیق تر در استان، برای  حرکت همسو با نیازهای صنعت و اقتصاد کشور و افزایش  بهره وری لازم در امر پژوهش و فناوری هستیم.
دکتر خاتمی در این پیام آغاز سال تحصیلی جدید، فصل بهار دانش و مقاومت را به همه اعضای فرهیخته، هیات‌علمی، دانشجویان و کارکنان در سراسر استان تبریک گفت و با آرزوی موفقیت و بهروزی برای یکایک آنها به‌ویژه دانشجویان نو ورود، تاکید کرد که حرکت و عملکردهای ما  باید برپایه کیفیت و افزایش مهارت‌ ها در  برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاهی پایه ریزی شود تا در این مسیر  بتوان کارآیی دانشگاههای مهارتی در حل مساله های پیشِ روی صنعت در توسعه کشور را  برعهده گرفت.
وی در این پیام ابراز امیدواری کرد همه ما در جامعه دانشگاه فنی و حرفه ای بتوانیم در سایه الطاف پروردگار متعال و بهره‌گیری از رهنمود‌های حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم و در راه رسیدن  به آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرافرازی  میهن اسلامی عزیزمان گام‌های مؤثر برداریم.